Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/lodzbiennale.pl/includes/menu.inc).

Jak dużo zalet będzie miał elektroniczny obieg faktur w porównaniu z typowym rejestrowaniem dokumentów.

  • Posted on: 15 May 2019
  • By: addmean
Tradycyjny obieg faktur w firmie często może rodzić różnego rodzaju problemy. Przede wszystkim będzie wymagać dość dużej pracy osób z kilku działów, lecz również jest niekiedy powodem dużego zamieszania. Faktury przychodzą do firmy rozmaitymi drogami. Część z nich jest dostarczana razem z zakupami do magazynu czy działu zakupu, część dochodzi listownie do sekretariatu, a część może dostać księgowość wprost na maila. Tak duży rozrzut miejsc powoduje, że dokumenty zaczynają często wędrować bez potrzeby między działami, czasami się gubią i tak naprawdę jest z nimi spore zamieszanie.
dokumenty
Author: Timm Suess
Source: http://www.flickr.com
Nawet najlepiej zorganizowana obsługa faktur w wersji tradycyjnej może nie ustrzec od takich kłopotów, a poza tym zabiera dużo cennego czasu ludzi, którzy mogliby zająć się czymś innym zamiast poszukiwać zaginionych papierów - zerknij. Z tego też powodu firmy decydują się coraz częściej na usprawnienie jakimś sposobem procesów związanych z rejestracją i przetwarzaniem faktur, a z pomocą będą im przychodzić nowoczesne technologie.

Jednym z coraz chętniej stosowanych rozwiązań o takim charakterze są programy do elektronicznej obsługi i archiwizacji dokumentów. Wszystkie faktury na papierze, które pojawiają się w firmie są przede wszystkim poddane skanowaniu i przetwarzane do postaci cyfrowej. Realizowane to jest na zaawansowanych skanerach, które umożliwiają odczyt tekstu z wydrukowanych kartek. Aktualnie rozpoznanie faktur jest na wysokim stopniu zaawansowania, współczesne algorytmy radzą sobie bardzo dobrze z tekstem a ich skuteczność wynosi nawet do 90 procent - automatyzacja-faktur.pl. Dzięki temu znacząco się zmniejsza ilość koniecznej pracy, przy równoczesnym zachowaniu należytej jakości. Pozostałe dziesięć procent nieodczytanych dokumentów jest wykonywane przez ludzi, a później tak opracowane faktury trafiają dalej.


Zrobić między innymi można integrację z programem księgowym, do jakiego załadowane zostaną całościowe informacje o zakupie, razem ze skanem faktury. Dzięki temu wszystko od razu będzie dostępne dla wszystkich zainteresowanych działów, i tak naprawdę od momentu zeskanowania można będzie dalej taki dokument procesować.