Metody użycia technologii VoIP przez firmy

  • Posted on: 10 July 2017
  • By: addmean
Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością, szczególnie w przedsiębiorstwach, które często kontaktują się z kontrahentami cieszą się telefony stosujące technologię VoIP. To skrót znaczący dokładnie „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego typu umożliwia takie przekształcanie sygnału ludzkiego głosu, aby dało się go przesyłać przez internet.

Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne pracujące w takiej technologii są dużo mniej kosztowne w utrzymaniu niż zwykłe. To właśnie główny powód dla którego właściciele firm decydują się na takie rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj: http://creativereefing.com/ov-162/3-days-6-hours%2C12%2C1/program-tv-bez-w%C4%85tpieniaibezspornieiniew%C4%85tpliwie-oddzia%C5%82ywujeiwp%C5%82ywairzut

telefon ip
Aby móc używać tej technologii powinniśmy mieć właściwy sprzęt. Tu mamy dwa wyjścia. Jedno to zainstalowana w firmie bramka voip lub po prostu centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające przekształcenie sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na taki, który można wysłać przez internet. Zwykle takiego rodzaju bramki mają wmontowany system call center. To wspaniałe rozwiązanie, jeżeli kontaktuje się z nami ogromna ilość klientów albo w firmie prowadzimy na przykład sprzedaż telefoniczną, albo infolinię. Należy zwrócić uwagę na tego typu wyjście. Ograniczymy tym sposobem koszty, nie będziemy przywiązani do żadnego operatora.

Zamiast bramki możemy zwyczajnie kupić i zainstalować telefon ip. To po prostu odmiana aparatu telefonicznego, ale w odróżnieniu od zwykłego nie jest dopięty do żadnej linii telefonicznej, a do sieci internetowej.

zobacz: http://partnerstwodlabezpieczenstwa.pl/rel-przegl%C4%85danie-tv-wed%C5%82ug-programu-jakie-mamy-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-zaoszcz%C4%99dzenia-pieni%C4%99dzy-i-czasu/523-2/3

Oczywiście taka rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż standardowe łącza telefoniczne. nieustannie się rozwija, zatem w ciągu kilku lat sytuacja ta prawdopodobnie ulegnie zmianie. Obecnie jednak musimy się liczyć z utrudnieniami. Oczywiście jeśli nagle utracimy połączenie z internetem, będzie jakaś awaria - natychmiast przestaną funkcjonować także telefony, co może przynieść nam mnóstwo strat. Nie zapominajmy o tym, decydując się na tę technologię.



Dziś, kiedy jeszcze jest na etapie rozwoju, dobrze jest ponadto mieć w biurze choćby jedną standardową linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet jeśli dojdzie do jakiejś awarii i z internetem będą kłopoty, to nie zostaniemy całkowicie odcięci od możliwości kontaktu z klientami.