Reklama radiowa - jej zalety oraz negatywne strony, jak również jej charakterystyka.

  • Posted on: 5 February 2018
  • By: addmean
Różne istnieją formy [promowania. Najbardziej istotne są ciągle reklamy pokazywane w tzw. starych mediach, czyli radiu, prasie i telewizji. To one stwarzają najwięcej pieniędzy i to z tego powodu są warte bardzo dużo pieniędzy. Przykładowo można podać radio i reklamę w radiu. Reklama radiowa to taka metoda promocji, której podstawowe koncepcje dotyczą słuchania. Nie da się ukryć, że radio nadal jest bardzo popularnym miejscem na umieszczanie reklam. Rozróżnia się parę kategorii reklamy radiowej. Pierwszą jest podział ze względu zasięgu działania reklamy. Przykładowo publikowana przez stacje radiowe lokalne lub międzynarodowe.
radiowa reklama
Author: Ryan Hyde
Source: http://www.flickr.com
Kolejną cechą nadawania reklamy radiowej jest to, iż stacja radiowa ma określoną grupę docelową, czyli jest nastawiona na konkretnej części rynku. Właśnie to jest powód, żeby umieszczać reklamę w radiu. Z odpowiednią promocją trafi się w taki rynek i taką liczbę odbiorców, o których się zabiega. Zasadniczą kwestią radia jest fakt, iż istnieje w codzienności nowoczesnego konsumenta wszędzie. Praktycznie nie istotne jest gdzie się przebywa, czy w pracy, czy też w podróży. Następną cechą jest koszt owej reklamy, bo reklama radiowa (szczególnie pomocna strona) kosztuje stosunkowo taniej, niż przykładowo reklama emitowana w telewizji.




Opisać reklamę radiową da się różnorako. Podstawowa norma to prostota i miłe dla ucha hasła reklamowe. Niestety owe reklamy posiadają również minusy. Najgorsze jest to, iż w radiu wszystkie puszczane treści są krótkie. Czynnikiem sprawczym jest krótki czas publikowania treści oraz ich niezajmujący charakter, a ma to miejsce dlatego, że bardzo wiele ludzi nie skupia się na treściach w radiu. Jednak nie można zabronić radiu tego, iż
radio
Author: First Austria
Source: First Austria
codziennie puszcza je nawet 75 procent Polaków, praktycznie w każdym wieku. Statystycznie czas spędzony na odsłuchiwaniu radia wynosi około pięciu godzin.

Wymienić można kilka gatunków reklam radiowych. Podstawowym jest dżingiel. Dżingiel to krótka reklama, zwykle publikowana jako piosenka. Dodatkowymi kształtami reklamy są na przykład konkursy dla słuchaczy, czy najczęściej stosowane są spoty reklamowe. Bez wątpienia jednakże reklama radiowa zasługuje na miano popularnej formy reklamowania produktów.