Jakimi cechami powinien się charakteryzować odpowiedni kandydat na kierownika regionalnego?
Tego typu kierownik sprzedaży ma obowiązek organizować pracę wszystkich oddziałów firmy na podległym jemu terenie i zarządza swoją filią. Jest to stanowisko niezwykle odpowiedzialne oraz wymagające znacznego doświadczenia i określonych zdolności.
Kierownik tworzy krótko- oraz długoterminowe plany sprzedażowe, dba również o ich poprawne realizowanie.
Taki kierownik regionalny wyznacza zadania dla poszczególnych oddziałów, sprawuje nadzór nad grupą przedstawicieli handlowych. Regionalny manager sprzedaży zajmuje się m.in. zarządzaniem grupą przedstawicieli handlowych, czyli zajmuje się ich motywowaniem, dba o właściwe środowisko pracy, zapewnia kursy oraz rozlicza z powierzonych projektów. Do innego typu obowiązków zalicza się projektowanie planów sprzedażowych i kontrola ich realizacji. Następnym obowiązkiem jest kontrolowanie rynku oraz działań konkurencji. Jeszcze innym zadaniem jest analizowanie potrzeb klientów lub też sprawowanie nadzoru nad pracą podległych jemu filii albo kontrola zwyczajów sprzedaży.

Author: Gobierno Aguascalientes
Source: http://www.flickr.com
Do obowiązków kierownika regionalnego zalicza się też ustalanie warunków handlowych z klientami czy reprezentowanie spółki oraz dbanie o jej pozytywny wizerunek. Kierownik regionalny powinien legitymować się wykształceniem wyższym, najlepiej ekonomicznym lub z dziedziny, w jakiej funkcjonuje konkretna firma. Czasami jednak wystarczające jest doświadczenie i wykształcenie na poziomie licealnym. Niezbędne jest przynajmniej kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i w sprzedaży produktów z sektora reprezentowanego przez spółkę.
Wymagana może być także znajomość j. angielskiego, prawo jazdy (zobacz także nauka na testy na prawo jazdy) kategorii B, dogłębna umiejętność rynku, na jakim funkcjonuje spółka, a także umiejętność obsługiwania komputera.